20 načina da pokrenete svoju bebu

2 - 24 mjeseci
20 načina da pokrenete svoju bebu

1. STAVLJAJTE BEBU ŠTO VIŠE NA TRBUH
Samo oko 20% roditelja stavlja redovito bebu na trbuh, ali vrijeme koje beba tako provodi – naravno, pod Vašim nadzorom – ključno je za fizički razvoj. Istraživanja pokazuju da su bebe koje se redovito stavljalo na trbuh tijekom dana, brže počele puzati, sjediti, podizati se i naposljetku brže prohodale.

2. RADITE MALO 'TRBUŠNJAKE'
Jačajte vratne i mišiće gornjeg dijela tijela svoje bebe tako što ćete je nježno potezati za ruke iz ležećega u sjedeći položaj. Vježbajući, dijete će se samo početi podizati i naposljetku ga više nećete morati potezati za ruke.

3. MAZITE SE
Masaža nije samo odličan način da umirite svoju bebu, ona je jako važna za fizički razvoj jer poboljšava mišićni tonus, a dijete postaje svjesno svojeg tijela. Nabavite knjigu ili se obratite stručnoj osobi za savjet.

4. PRUŽITE PODRŠKU
Ako vaša beba ne voli provoditi vrijeme na trbuhu, pokušajte joj staviti smotani ručnik ispod prsa i pazuha kada leži. To će podržati gornji dio tijela i olakšati položaj.

5. VALJAJTE SE PO KREVETU
Ako ni to ne upali, stavite dijete na trbuh na sredinu svog kreveta. Zatim možete čučnuti kraj njega i gledati ga u oči dok ga ohrabrujete. Nikada ne ostavljajte dijete bez nadzora za slučaj da se prevrne.

6. U TERETANU
Bebama dobro čini igranje u igraonicama u kojima se izvode lagane vježbe. Jarko obojane sprave i raznovrsne aktivnosti potaknut će puzanje, stajanje i konačno hodanje.

7. PJEVAJTE PJESMICE
Pjesmice i igrice koje uključuju i igru (Ide zeko oko tebe, Taši taši tanana, Križ-kraž) pomoći će djetetu da se upozna s raznim dijelovima tijela i potaknuti ga da ih pokreće.

8. ZABORAVITE HODALICE
Istraživanja su pokazala da svaka 24 sata što ih beba provede u hodalici odgađaju prve korake za više od tri dana.

9. ROLANJE
Pokušajte ovu vježbu kako biste vježbali prevrtanje: polegnite bebu na leđa, neka joj noge budu ispružene, a lijeva ruka ravno ispružena kraj tijela. Zatim podignite desno koljeno i polagano, nježno okrećite bebu na bok, tako da nogu slijedi cijelo tijelo. Ponovite s druge strane.

10. PUSTITE JE
Danas bebe provode puno vremena zavezane u autosjedalicama, sjedalicama za hranjenje, ljuljačkama. No, iako je sigurnost važna, svaka beba treba vrijeme u kojem će slobodno i nesputano razvijati snagu i vještinu pokretanja. Neka što više vremena provodi na podu kad ste kod kuće.

11. U BAZEN
Plivanje je odlično za jačanje mišića. Čak i novorođenčad može kontrolirati ruke i noge u vodi. Plivanje je sigurno od samog rođenja pa se raspitajte na obližnjim bazenima kakvi su programi i pravila.

12. USPRAVITE JE
Da biste pomogli svojoj bebi da nauči samostalno sjediti, posjednite je na pod tako da su joj leđa blizu kauča, a sa svih strana postavite jastuke. Dajte joj igračku ili igračke postavite oko nje kako biste je potaknuli da se okreće u struku i vježba ravnotežu.

13. LOPTAJTE SE
Držite bebu ispod pazuha ili za ruke i pustite je da udara nogom veliku loptu za napuhavanje kako bi jačala noge i vježbala koračanje.

14. PROVOZAJTE SE
Malo vozilo na kojem dijete može sjediti i odgurivati se nogama pomoći će razvijanju ravnoteže, doživljavanju prostora i jačanju nogu – ključno za hodanje.

15. SUZITE STAZU
Bebe ponekad može prestrašiti veliki otvoreni prostor, pa vježbajte hodanje u užoj prostoriji, na primjer u hodniku. Neka Vaš partner sjedne na jednu stranu hodnika, a Vi bebu uputite prema njemu – ali ostanite na svom kraju i hrabrite je.

16. GURAJ, GURAJ
Kolica za guranje uvelike pomažu bebama da nauče ustajati i koračati. No pazite da su dovoljno teška kako se ne bi prevrnula i pala na bebu.

17. NEKA BUDE BOSA
Koliko god bile slatke, cipele, a posebno uske čarape i pidžame, mogu spriječiti bebine prstiće da pravilno rastu. Neka joj stopala bude što češće slobodna, a pri kupovini cipela i čarapa birajte one koje ostavljaju djetetu mnogo prostora za micanje prstića. Prave cipele treba dobiti tek kad prohoda.

18. BUDITE 'GRUBI'
Nemojte se bojati malo grublje igre – dječaci često razviju motoriku prije djevojčica upravo dijelom zahvaljujući tome što se roditelji s njima češće igraju malo 'grublje' – bacaju ih i prevrću. Spustite se na pod, prevrćite se i škakljajte.

19. IDITE NA JOGU
Želite gipku bebu? Krenite na jogu. Joga potiče i održava gipkost mišića i zglobova, jača kralježnicu i fizički stimulira. Teško da ćete naći tečaj za bebe, ali pokušajte sami s bebom izvoditi neke vježbe (posjetite internetsku stranicu yogababies.co.uk).

20. IDEMO VAN
Beba će radije istraživati kada su joj sva osjetila stimulirana pa neka se što više kreće, gleda i sluša – zato je najbolje što više boraviti vani. Ako je moguće, stavite je na travu u vrtu, nabavite gumene čizmice i držite je za ruke dok gaca po lokvicama – to svi obožavamo!
 

SLIČNE TEME:

I padanje može biti korisno...

AEROfitness bebe – program zajedničkog vježbanja mama i beba

Ljetna razonoda: igre na pijesku